زمان جاری : دوشنبه 17 مرداد 1401 - 5:12 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 54
نویسنده پیام
moriweb آفلاین


ارسال‌ها : 1
عضویت: 14 /4 /1400


سئوداخلی چیست؟
سئوداخلی چیست؟ چرا طراحان کمتر به سئو
داخلی سایت خود توجه می کنند؟ آیا واقعا سئو داخلی در افزایش رتبه سایت اثر دارد؟



 


سئو داخلی به هر فعالیت و اقداماتی که
داخل سایت انجام می شود و مربوط به کدنویسی داخلی است که به منظور افزایش رتبه سایت
در گوگل است را سئو داخلی می گویند
.


هدف نهایی سئو داخلی اینست که به
موتورهای جستجو و کاربران، در موارد زیر کمک کند
:


 


درک محتوای هر صفحه


تشخیص محتوای شما به عنوان مرتبط ترین
مطلب با عبارات مورد جستجو



ارزیابی صفحه به عنوان یک صفحه با ارزش
و قابل نمایش در صفحات نتایج جستجو
(SERP)


 


تاثیر سئو تکنیکال بر سئو داخلی سایت


سئو تکنیکال


 


سئو تکنیکال به معنای بهینه سازی صفحات
سایت از لحاظ فنی است. سئو تکنیکال رعایت استانداردهای سئو در کد نویسی و طراحی سایت
است. از اولین قدم‌های شروع فرآیند سئو، توجه به زیر ساخت و کد نویسی و المان‌های
سایت و نحوه استفاده از آن‌ها است. هدف اصلی استفاده سئو تکنیکال بهینه سازی سایت
برای موتورهای جستجو است. به این صورت که اگر سایت شما محتوای غنی و پر مغزی داشته
باشد اما از تکنیکال مشکل داشته باشد سایت شما با شکست مواجه می‌شود. همان قدر که
نادیده گرفتن سئو تکنیکال وحشتناک است کار کردن با آن لذت بخش است و باعث می‌شود
تا کاربر از کار کردن با بخش‌های مختلفش لذت ببرد
.


 


طبقه‌بندی فاکتورها و تکنیک‌های سئو


با توجه به تعداد و تنوع فاکتورهایی که
به نظر می‌رسد در سئو مهم هستند، لازم است که آن‌ها را طبقه‌بندی کنیم تا استفاده
از این فاکتورها و به‌کارگیری‌شان ساده‌تر باشد
.


 


این نوع طبقه‌بندی‌ها کاملاً سلیقه‌ای
هستند و شما هم بسته به تجربه‌ی خود می‌توانید طبقه‌بندی مناسبی را طراحی کنید و
به‌کار بگیرید
.


 


مثلاً ما در شرکت طراحی سایت نونگار دو نوع طبقه‌بندی داریم:


 


فاکتورهای ساختاری در مقابل فاکتورهای
محتوایی (که طبیعتاً بر اساس آن‌ها، تکنیک‌های ساختاری و تکنیک‌های محتوایی هم شکل
می‌گیرند)
.


فاکتورهای سئوی تولید محتوا در مقابل
فاکتورهای سئوی بازسازی و بازآفرینی محتوا (که این‌ها هم طبیعتاً تکنیک‌های خودشان
را به همراه می‌آورند)
.


 


ایجاد هسته معنایی


 


ایجاد هسته معنایی یکی از مراحل آموزش
سئو داخلی است. برای ایجاد هسته معنایی تعیین مسیر ضروری است (به عنوان مثال ، آیا
سئو سایت فروشگاهی است یا برای سایت آموزشی است)
.


 


سپس شما باید جهت کلمات کلیدی را
انتخاب کنید. اگر سایت بزرگ باشد ، تحقیق کلمات کلیدی می تواند وقت گیر باشد.
علاوه بر این ، به پایگاه داده نیاز دارید تا هسته معنایی ایجاد شده سریعتر و
مؤثرتر شود
.


 


اگر سایت آموزشی است ، بهتر است ابتدا یک
هسته دائمی از کلمات کلیدی ایجاد شود ، که دائما وارد سایت می شوند و پس از آن
کلماتی را جمع آوری کنید که دارای مد روز یا فصلی هستند. هسته معنایی بخشی جدایی
ناپذیر از
SEO است. 3 مرحله اصلی ایجاد هسته معنایی
وجود دارد
:


تعیین استراتژی اصلی


انتخاب کلمات کلیدی


توزیع کلمات کلیدی


برای ایجاد هسته معنایی سریع و کارآمد،
به دانش، نرم افزار و بانک اطلاعاتی کلمات کلیدی و درک کلیه وظایف و ظرافت های سئو
نیاز دارید. علاوه بر این استفاده از کلید واژه طولانی یکی از روش های مفیدی است
که در سئو سایت و جذب ترافیک بیشتر تاثیر گذار است
.


 


هدینگ


در هر متن علاوه بر تگ عنوان، چندین زیر
عنوان یا هدینگ هم وجود دارد که ارزش آن‌ها به اندازه‌ی متن است، از این رو بهتر
است هدینگ‌هایی طراحی کنیم که مخاطب را برای خواندن مطلب کنجکاو کند. همه افراد
متن جالب را بیشتر دوست دارند، گوگل هم به متون جذاب رتبه بالاتری می‌دهد
.


 


تگ توضیحات متا


این تگ‌ها در کلیک کردن کاربر در صفحه
نتایج موتورهای جستجو اهمیت ویژه‌ای دارد. هر چه تعداد کلیک‌ها بیشتر باشد، صفحه
مورد نظر در جایگاه بالاتری در صفحه نتایج جست‌جو قرار می‌گیرد. این، به‌این معنی
است که توضیحات متا، بقدر کافی مفید بوده که توانسته بازدیدکننده بیشتری را به سمت
خود جلب کند تا روی آن کلیک کنند
.


 


متا تگ کلمات کلیدی


موتور جست‌وجوی گوگل، تگ کلمات کلیدی
را نادیده می‌گیرد و استفاده از این کلمات تاثیری بر سئوسایت ندارد. بنابراین
هرچند این شیوه در گوگل کارایی چندانی ندارد، اما توصیه می‌شود در هر صفحه حداقل یک
کلمه کلیدی، تعریف و برای آن محتوا تولید شود
.


 


بهینه‌سازی محتوا


علاوه‌بر تولید محتوای جدید و ارزشمند،
ادیت یا ویرایش محتواهای قبلی نیز لازم و از چند نظر حائز اهمیت است. از جمله اینکه:
نیازی نیست محتوا از صفر تولید شود، بلکه با حذف نکات غیرضروری و افزودن مطالب و لینک‌های
جدید به محتوا، در وقت و انرژی صرفه‌جویی می‌شود
.


 


چه زمانی باید سئو داخلی انجام داد؟


هنگام شروع به کار با یک سایت برخی
موارد نیاز به یک بار تنظیم دارند
(مثل
ساختار صفحه،
HTTPS،
بهینه سازی سرعت سایت
) و
برخی فعالیت‌ها باید هر چند مدت یک بار انجام شوند – هر زمان یک پست وبلاگی جدید
منتشر می‌کنید، باید فاکتورهای سئو داخلی را در نظر داشته باشید
.


 


اگر رتبه اول نتایج جستجو را هم دارید
باید سئو داخلی را در نظر داشته باشید چون سئو یک فرایند دائمی است
.


 


چه کسی باید سئو داخلی را انجام دهد؟


هر مالک سایت، وبلاگ نویس، بازاریاب
آنلاین یا متخصص سئو و در واقع هر کسی که سعی به رتبه گرفتن یک سایت در موتورهای
جستجو دارد میتواند سئو
on page را
انجام دهد
.


 


 برای مطالعه مقاله طراحی سایت بیمه به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.npco.net/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D9%87.htm




یک فرمول کلی برای تولید محتوا وجود
دارد
:


 


کلمات کلیدی که می‌خواهید برای آن‌ها
رتبه‌بندی شوید را مشخص کنید



بررسی کنید چه صفحاتی در آن کلمات کلیدی
بالاترین رتبه‌ها را دارند



فاکتورهای کیفی آن صفحات را شناسایی کنید


محتوایی بهتر از محتوای آن صفحات تولید
کنید
.


به‌طورکلی، امروزه، برای دستیابی به
رتبه‌ی خوب در نتایج موتورهای جستجو، تنها اینکه محتوای تکراری، اسپم و خارج از
دسترس نداشته باشید کافی نیست. در ادامه موارد مهم در تولید محتوای سئو برای شما
نوشته شده است. این موارد بدون شک در رتبه گرفتن مقالات شما نقش کلیدی ایفا می
کنند
:


 


حجم محتوا


اختصاصی بودن محتوا


چگالی کلمات کلیدی


خوانایی متن


لینک سازی داحلی


استفاده صحیح از انکر تکست


چگالی لینک‌های داخلی در یک صفحه


بهینه سازی تصویر


متن جایگزین تصویر


 


تاثیر بهینه سازی تصاویر بر سئو
on page سایت


تصاویر به کارگفته شده در وب‌سایت در عین
داشتن کیفیت بالا، می‌بایست از حجم کمی برخوردار باشند. همانطور که می‌دانید تصاویر
در یک محتوا نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند و می‌توانند به تنهایی مخاطبان را به وب سایت
شما هدایت نمایند
.


 


برای به‌کارگیری درست تصاویر و کمک به
موتورهای جستجوگر، جهت پردازش آنها نیاز است که
Title (عنوان)
و
Alt آنها را به درستی و با در نظر گرفتن
محتوای مطالب، انتخاب شده باشد. به شما پیشنهاد می شود مقاله ما را برای کسب
اطلاعات بیشتر در حوزه ” بهینه سازی تصاویر سایت ” مطالعه نمایید
.


 


نکته: قبل از بارگذاری تصاویر در سایت،
حتما حجم آنها را با استفاده از ابزارهای آنلاین کاهش دهید
.


 


تا به اینجای مقاله با مفهوم سئو
on page چیست آشنا شدید. همچنین بخش از اقدامات
بهبود سئوی داخلی سایت مطرح شد. در ادامه به نکات جذاب و منحصر به فرد و در عین
حال بسیار ساده خواهیم پرداخت که مطمئن هستیم از آن لذت خواهید برد
.


 


از نشانه گذاری اسکیما استفاده کنید


اسکیما نوعی از میکرودیتاست که به کمک
آنها می‌توانید توضیحات بیشتری درباره محتوای ارائه شده در صفحه به کاربران ارائه
دهید. در تصویر زیر از کدهای نشانه‌گذاری مربوط به بررسی مطلب توسط کاربران،
استفاده شده است.(ستاره‌های طلایی)


دوشنبه 14 تیر 1400 - 15:20
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

theme designed for MyBB | RTL by MyBBIran.com